Režie: Alžběta Burianová
Dramaturgie: Barbora Hančilová
Scéna: Hynek Petrželka

Kostýmy: Helena Tavelová
Hudba: Aid Kid

Herecké obsazení:

Věra, touží jet k moři a zhluboka se nadechnout: Zuzana Vejvodová
Radka, její sestra, na vozíčku: Tereza Terberová
Marek, učitel hry na keyboard: Marek Lambora

Hanka, má stánek s parfémy v Tescu: Jana Kotrbatá
František neboli Frankenstein: Ondřej Kraus

Hedvika, psychoterapeutka: Antonie Talacková
Ota, přišel o jednu nohu, když za jízdy vyskočil z vlaku: Viktor Javořík

Termíny představení:

Název představení Datum představení
Název představení Datum představení Začátek představení Volná místa Nákup vstupenek
ULITY 14/06/2019 19:00 53

O představení:

O hře

„Život nikdy nebyl jednodušší…“

Mladé ženy a mladí muži, které srážka skutečného života s všudypřítomnými marketingově útočícími požadavky pozitivního myšlení a asertivního jednání postavila do autu. Odsoudila je k životnímu stylu singlů, zapouzdřenému do ulity sebeprožívání. Ve hře sledujeme jejich touhy a snahy uniknout z tohoto ghetta, jehož zdi jsou vyztuženy příručkovými slogany o nezbytnosti úspěchu, potřebě „užít si“ a povinnosti „myslet pozitivně“.
Věra touží jet k moři a zhluboka se nadechnout, sama se však sráží na kolena nároky, které na sebe klade péčí o invalidní sestru. Věřino přemotivované samaritánství deptá Radku, odsouzenou po nehodě k životu na invalidním vozíku, k dalším a novým protestním výlevům negativity. Zjednaná psychoterapeutka Hedvika selže s učebnicovými postupy pozitivního myšlení. Rozhlasový moderátor František, vysílající v nočních hodinách mezi psem a vlkem, přestane mluvit, ztratí řeč. Jeho bývalá partnerka Hanka, obchodující s parfémy, ztratí pro změnu čich – a necítí už nejen obrazně, ale skutečně. Skupinové terapie postaví před abstinujícího muzikanta Marka a nesmělého Otu tak barvotiskové životní cíle, že je realita roztrhá jedním svým poryvem na cucky.
Život nikdy nebyl jednodušší než dnes!“ Životní strategie odvozené z takového sloganu vedou však hrdiny hry k fiasku. „Můj život se neshoduje s žádnými představami, které jsem o něm měla“. Daní za povinně předstíranou pozitivitu je nebezpečí vyhoření. Intimní problém jedinců v množství, ve kterém se s ním potkáváme, se stává problémem společenským. Fenoménem „vyhořelé společnosti“ se dnes zabývá nejen divadlo, ale už i společenské vědy.
Magdalena Frydrych Gregorová zaujala svými rozhlasovými hrami Panenka z porcelánuHřiště a Na věky, divadelně úspěšnými hramiDorotka a Vltavínky, nyní působí jako jedna ze dvou hlavních autorek televizního seriálu Ulice.

Premiéra 16. května 2018
Uvádíme na Studiové scéně.

V inscenaci zazní expresivní výrazy.

Délka představení: 90 minut

Fotogalerie: